Інформація про стан реалізації в закладах освіти Первомайської міської територіальної громади вимог Закону України «Про звернення громадян», виконавської дисципліни керівників закладів освіти за підсумками 2024-го року
На виконання плану роботи управління освіти міської ради, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови Кабінету Міністрів України від 13 травня 2004 року № 630 «Про стан виконавської дисципліни в органах виконавчої влади та заходи щодо її зміцнення» управлінням освіти міської ради проведено моніторинг організації роботи зі зверненнями громадян та стану виконавської дисципліни як в управлінні освіти міської ради, так і в закладах освіти за 2024 рік.
З метою забезпечення реалізації та гарантування закріплених Конституцією України прав громадян на звернення в управлінні освіти видані відповідні накази.
У 2024 році до управління надійшло 113 звернень від громадян, у відповідному періоді минулого року – 51. Протягом звітного періоду надійшло 9 електронних звернень.
Заявниками порушувалися питання: про неправомірні дії керівництва – 8 (7,1 %), порушення прав учнів – 2 (1,8 %), облаштування укриттів – 2 (1,8 %), матеріально-технічне забезпечення – 7 (6,2%), організації освітнього процесу – 6 (5,3 %), підвезення дітей – 2 (1,8 %), кадрові питання – 6 (5,3 %), нарахування та виплати заробітної плати – 1 (0,1 %), харчування – 1 (0,1 %),, інші – 78 (69 %).
У 2024 році 92 звернення (81,4 %) із 113 надійшли до управління освіти міської ради від органів влади.
Колективних звернень до управління надійшло – 19 (16,8 %), повторних – 4 (3,5 %). В основному колективні звернення стосувалися питання Перспективного плану розвитку мережі закладів освіти громади на 2024-2027 роки.
Під час особистого прийому начальника управління звернень не надходило.
Усі звернення розглядалися безпосередньо начальником управління освіти та його заступником у межах їх повноважень. З метою встановлення достовірності фактів, викладених у зверненнях, управлінням освіти проведені службові розслідування, за результатами розгляду яких складені акти.
Виконуючи основні вимоги Указу, з метою оперативного вирішення питань, порушених у зверненнях, задоволення законних вимог заявників, в управлінні освіти міської ради забезпечено їх своєчасний, об’єктивний, всебічний розгляд. За наслідками вирішення питань заявникам надані письмові відповіді в установлені законодавством строки.
Станом на 01.01.2025 року 4 звернення розглянуто позитивно, відмовлено – 0, 109-ти заявникам згідно з чинним законодавством надані роз’яснення.
«Гарячі лінії» в управлінні освіти функціонували згідно із затвердженими Порядком (наказ від 09.01.2023 № 08) та графіком (наказ від 28.12.2023 № 270), а також відповідно до Порядку роботи з повідомленнями, що надходять за телефоном довіри управління освіти Первомайської міської ради (наказ управління від 24.12.2021 № 305). Реєструються дзвінки на «гарячі лінії» та «телефон довіри» в журналах. Звернення, які надходили від батьків на «телефони довіри», стосувалися в основному організації освітнього процесу в закладах освіти громади.
Начальником управління освіти взято під особистий контроль розгляд звернень жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», ветеранів війни та праці, учасників бойових дій, учасників АТО, членів сімей загиблих учасників бойових дій, осіб з інвалідністю, ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС та осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, внутрішньо переміщених осіб, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту й підтримки. Протягом 2024 року громадяни таких категорій до управління освіти не звертались.
На виконання пункту 3 статті 26 Закону України «Про освіту», пункту 4 статті 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту», пункту 3 статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 28 січня 2005 року № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» до 01 липня 2024 року проведені звіти керівників перед громадськістю, де розглядалися й питання стану роботи зі зверненнями громадян. Матеріали звітів протягом червня 2024 оприлюднені на вебсайтах закладів.
Управлінням освіти проведено моніторинг організації роботи зі зверненнями громадян у ЗДО № 7,9,12. Моніторинг проводився з урахуванням обмежень, пов’язаних із введенням воєнного стану та правил безпеки.
Перевірено наявність нормативно-правових документів, порядку реєстрації та обліку пропозицій, заяв і скарг громадян (ведення журналів обліку усних і письмових звернень, контролю за термінами розгляду звернень, стану оформлення та зберігання справ).
Встановлено, що у закладах в основному наявні нормативно-правові документи, які регламентують порядок роботи зі зверненнями громадян. Керівниками призначені відповідальні за ведення діловодства, затверджені графіки особистого прийому громадян, видані відповідні накази.
Згідно з пунктом 2 Інструкції з діловодства зі зверненнями громадян, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348, зі змінами, у закладах реєстрація заяв, пропозицій та звернень ведеться за журнальною формою. Директорами закладів в основному забезпечується дотримання вимог Інструкції щодо їх оформлення: журнали прошиті, пронумеровані, скріплені печаткою, усі необхідні графи в наявності.
За результатами моніторингу керівникам закладів надані рекомендації для врахування у подальшій роботі.